Umiditate

Umiditate scăzută în birouri – un stres în plus pentru angajați!

Stres-la-birou
Aerul conditionat si incalzirea – sursa constanta de nemultumire

Nemulțumirile cu privire la aerul condiționat și încălzirea în birouri sunt din ce în ce mai frecvente –  fie este prea cald, fie prea rece. Însă nu doar temperatura este cea care afectează modul în care oamenii se simt, ci și o umiditate scazuta sau ridicata.  Din păcate, în România nu există reglementări în acest sens.

Nu se specifică standardele de temperatură optimă la locul de muncă, umiditate sau flux de aer. Cu toate acestea, angajatorul are obligația de a oferi pe cât posibil angajaților un mediu de lucru care este sigur și fără riscuri pentru sănătate. umiditate-scazutaAngajatorul are, de asemenea, datoria de a monitoriza condițiile de la locul de muncă, iar printre acestea sunt incluse și temperatura și umiditatea

S-a demonstrat faptul că temperaturile prea ridicate sau prea mici de la locul de muncă, asociate cu un nivel scazut de umiditate pot avea efecte negative. Principalele sunt oboseala, lipsa puterii de concentrare sau bolile căilor respiratorii.

În general, temperatura în birouri ar trebui să varieze în funcție de temperatura exterioară. Ar trebui să fie schimbată lună de lună, în funcție de anotimp, însă indicat ar fi ca aceasta să fie de aproximativ 21 sau 22 de grade.

Umidificarea și purificarea aerului

În ceea ce privește umiditatea aerului în birouri, ce se întâmplă când este prea mică? E simplu de identificat. Poate provoca diverse probleme respiratorii care în timp se pot agrava. Răcelile survenite în timpul verii sunt provocate deseori de un nivel scăzut al umidității.

S-a dovedit faptul că pentru a nu ne afecta sănătatea și pentru a avea un mediu de lucru confortabil umiditatea joacă un rol important. Umiditatea aerului la un nivel optim recomandat este  între 45% și 55% RH. La fel de importantă pentru sănătate este și purificarea aerului din birourile în care se lucrează zi de zi. Prin purificare se elimină alergenii și praful, asigurând o respirație ușoară și un aer curat în birou.

Menținerea condițiilor termice constante în birouri este foarte importantă. Orice abatere minoră de la condițiile de confort pot fi cauzatoare de stres și pot afecta performanța și siguranța angajaților. Aceștia sunt deja sub stresul zilnic al termenelor limită și al proiectelor de mare amploare în care sunt implicați.

În plus, devin mai puțin toleranți la un mediu inconfortabil de lucru provocat de umiditate scăzută in birou. Eficiența și puterea de concentrare pot scădea considerabil, afectând dezvoltarea proiectelor pentru care aceștia au fost desemnați.

Prin urmare, recomandarea Venta este aceea de a vă proteja angajații de încă un stres în plus. Cu Venta, le veți asigura acestora un mediu de lucru sănătos și eficient! În plus, aceștia vor fi mai sănătoși, vor avea mai puține concedii medicale, iar compania dvs. va avea eficiență crescută.

Pentru a îmbunătăți confortul termic Venta vă recomandă următoarele:umiditatea-aerului
  • Măsurați constant temperatura și umiditatea din birouri cu ajutorul termo-hidrometrului
  • Dacă nivelul de umiditate este scăzut, amplasați în birouri umidificatoare și purificatoare de aer
  • Evitați amplasarea birourilor direct în fața sau în apropierea aerului condiționat;
  • Redirecționați fluxul de aer provenit de la aerele condiționate astfel încât angajații să nu fie direct expuși;
  • Controlați lumina directă a soarelui (căldura radiantă) cu jaluzele sau prin alte metode;

Aceste măsuri  vor crea un mediu de lucru favorabil și vor elimina motivele de stres și disconfort în rândul angajaților, ajutând-i să se concentreze mult mai bine.

Pentru efectuarea măsurătorilor în birourile companiei Dvs sau pentru informații suplimentare despre umidificarea și purificarea aerului, vă invităm să ne contactați cu încredere!

Back to list

Postări simliare